Új tapasztalat

2016.06.24 19:47

Miután rendeltek egy fonott karkötőt, én elkészítettem. Ámbár budapesti az illető, nem volt hajlandó lépéseket tenni érte. Postán kérte.

Én is postán kértem az árát, de ő számlára akarta fizetni. Mindent a vevőért, oké: megadtam a számlaszámom.

Postára járni nekem is nyűg, és ha már épp lakásfelújításban van, én elvittem volna lakhelyéhez közel. Nem volt jó, postázzam.

Elküldtem postán, nem felelt meg neki a termék: Rossz a kapcsa, nem tetszik a karkötő, szétjött az egész....

A tanulság:

- Ha csak nem Magyarország másik végében lakik a vásárló, el kell jöjjön érte egy megbeszélt helyre. Én is bemegyek a boltba ha kell valami, pláne ha egyedi darbról van szó. 

- A bizsualkatrész boltban vett kapcsokat és kellékeket nem százas csomagban kell venni, mert tele van hibással, gond nélkül eladják. Gyakorlatban derül ki a hiba :(

- Az olyan foglalatot/kupakot,ami nem nyomható rá a szálköteg végére,ragasztassal kell felerősítsem. nincs más lehetőség. Hogy esztétikailag ronda, mikor már nincs benne, arról nem tehetek. De az érdekelne,hogy jött ki a kupakból egy erős ragasztóval rögzített karkötő. Úgy gndolom, viselője nem bánt vele elég finoman, ha a sokragaztó ellenére "rögtön" szétjött. ennek ellenére visszaboltoljuk, de ezt se postán kellene. Mennyivel egyszerűbb lett volna, ha szépen eljön érte és kipróbálja. Ha megfogdossa és tényleg szétjön,akkor elismerem a hibát, létre se jön az adás-vétel.
Ehelyett most ott tartunk, hogy akit megajándékozott volna, az sír, mert csalódott. Az anyja is csalódott, és én is csalódott vagyok, mert én elkészítettem amit kért, postán sort álltam csak amiatt, időm- energiám ment el feleslegesen, de természetesen a vevő se maradhat elégedetlen. Ezt most visszaboltoljuk, de ezután a kedves vevő eljön megrendelés előtt, hogy megnézze milyen alapanyagokból rakom össze az ékszert. Ha megfelel jó, ha nem, akkor hozzá se fogok.

Rengeteg kész ékszerem van, abból is lehet válogatni.

***

Másvalaki vidékről szeretett volna saját ló szőréből. Ritkán, de ezt is elvállalom, mert mindent a vevőért ugye :)

Miközben halomra áll itthon a sok lószőrékszer, amiket az elmúlt tíz évben készítettem-és itt jegyzem meg,hogy nagyon időtállóak. A tíz-húsz év semmi nekik, hiszen honfoglalás kori sírokban is találtak lószőrékszereket. Hanem arra a kérdésre, hogy mennyire strapabíróak azt tudtam mondani, hogy nem bírják a "strapát". Szálból vannak, vagy szálkötegből. Szóval aki a kalandparkban, ásáshoz, mosogatáshoz, kerti munkához és véséhez is ékszert akar hordani, az inkább ezüstöt vagy aranyat hordjon :D 

A lószőr egy nagyon különleges anyag, természetes anyag, nem damil, nem zsenilia drótban. Aki tudja becsülni a szépségét, a benne rejlő munkát az tudni fogja,hogy hova veheti fel. Ha nem is csak ünnepnapokra készülnek, mindennapjainkban is kíméletesen viselendő.

Ápolásáról is volt szó, de akkor újra leírom: évente néhány alkalommal ricinusolajjal vagy hidratáló krémmel kenjük végig ékszerünket.

 

Köszönöm, hogy elolvasta!